درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات نخست وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر پایان جنگ غزه تاکید کردند بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اردوغان: حماس تروریست نیست و برای میهن خود می‌جنگد | دیپلماسی تلفنی را پس از نشست ریاض آغاز می‌کنم

  • کد خبر: ۱۹۴۰۹۵
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
اردوغان: حماس تروریست نیست و برای میهن خود می‌جنگد | دیپلماسی تلفنی را پس از نشست ریاض آغاز می‌کنم
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید: ما یک بار دیگر دیدیم که سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی ناکارآمد هستند و زمانی که متوفی مسلمان باشد نابینا می‌شوند. اکنون ضروری است ساختار بین‌المللی که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده، به روز شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از عربستان و نشست مشترک فوق العاده سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به خبرنگاران گفت: نمی‌توان آینده جهان و زندگی مردم را در اختیار ۵ کشور دارای حق وتو گذاشت. نظام عضویت دائم و وتو در سازمان ملل باید تغییر کند.

او تاکید کرد: غزه اول از همه سرزمین مردم فلسطین است. آمریکا باید این را بپذیرد. اگر بایدن رویکردی داشته باشد که بگوید غزه سرزمین مردم فلسطین نیست، بلکه سرزمین این شهرک نشینان اشغالگر اسرائیل است، امکان توافق برای ما وجود ندارد. جامعه بین‌المللی اکنون باید علیه این کشتار‌ها اقدام کند.

اردوغان افزود: اعلامیه مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب متنی حاوی نکات عملی بسیاری است که قبلاً هرگز گفته نشده است و شهرک نشینان را تروریست تعریف می‌کند. من می‌خواهم دیپلماسی تلفنی را پس از نشست ریاض آغاز کنیم. امیدوارم این کار را نیز به سرعت آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند بگویند که حماس یک سازمان تروریستی است. نه، حماس سازمان تروریستی نیست. آن‌ها مردمی هستند که برای محافظت از سرزمین خود می‌جنگند، برای میهن خود می‌جنگند. اسرائیل اکنون در نظر جامعه جهانی یک کشور بچه‌کش است. اسرائیل با هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیسا‌ها مرتکب جنایات جنگی شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد قطعنامه اجلاس فوق العاده مشترک عربی و اسلامی گفت: محاصره را بشکنید این برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مهم است. هیچ مبنایی برای صلح بیشتر از نشستی با حضور همه بازیگران منطقه، از جمله طرف‌های متخاصم، وجود ندارد.

او همچنین برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در منطقه را به دلیل سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ابتدا به طور کامل از اسرائیل حمایت کرد، از آنجا دیدن کرد، اما اکنون پس از اینکه تعداد کشته‌شدگان در غزه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت، لفاظی خود را تغییر داد. منطقه ما باید فوراً از شر کشور‌هایی خلاص شود که از ده‌ها هزار کیلومتر دورتر آمده‌اند و می‌خواهند در اینجا قدرت بگیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->